22 februarie 2014

sâmbătă, februarie 22, 2014

plăci de bază pentru APU-urile AMD Kabini

Pentru luna martie sunt promise câteva noi APU-uri (Accelerated Processing Units) AMD, două în seria mai productivă Athlon (A4-5150 și A6-5350) și două în seria Sempron (2650 și 3850), care vor concura cu procesoarele Intel Atom din generația Bay Trail-D. Este vorba despre procesoarele AMD cu nume de cod Kabini, concepute anterior pentru socket-ul FS1b, dar devenite rapid compatibile cu socket-ul AM1. De asemenea, procesoarele Kabini, produse bazate pe nucleul Jaguar, au fost proiectate inițial pentru utilizarea în laptopuri subțiri, dar soarta a decis că ele pot lucra și pe platformele desktop.

Săptămâna aceasta am aflat că noile procesoare Kabini pot fi precomandate prin intermediul unui magazin online, iar grație acestui fapt avem o confirmare a caracteristicilor oficiale și o acomodare cu prețurile de raft. Dacă o să vizitați link-ul către magazin, o să observați că socket-ul FS1b a fost redenumit pur și simplu AM1, deci nicio schimbare radicală, însă prețurile sunt mai mari decât cele estimate oficial (în medie cu 6,5 dolari).

Model
Nuclee
Frecvențe
Cache L2
Grafică
inclusă
Frecvență
GPU
Memorie
TDP
Preț
Athlon 5150
4
1.6 GHz
2 MB
HD 8400
600 MHz
DDR3-1600
25 W
45 $
Athlon 5350
4
2.05 GHz
2 MB
HD 8400
600 MHz
DDR3-1600
25 W
54 $
Sempron 2650
2
1.45 GHz
1 MB
HD 8240
400 MHz
DDR3-1333
25 W
35 $
Sempron 3850
4
1.3 GHz
2 MB
HD 8280
450 MHz
DDR3-1600
25 W
39 $

Astăzi avem oportunitatea de a arunca o privire la două plăci de bază concepute pentru aceste procesoare. Ambele platforme sunt oferite de Gigabyte, și modelele exacte sunt AM1M-S2P și AM1M-S2H. Din moment de APU-urile Kabini sunt destul de ieftine, ele se vor regăsi sub mărcile înregistrate Athlon și Sempron, lucru confirmat și de compania Gigabyte.

Ambele plăci de bază sunt concepute conform standardului micro-ATX și dispun de câte două sloturi care vor suporta până la 32 GB de memorie DDR3 cu frecvențe de 1600/1333 MHz. În general, sunt disponibile un slot PCI Express 2.0 x16 și un slot PCI Express x1. Pe placa de bază GA-AM1M-S2H își găsește locul și cel de-al doilea slot PCI Express x1, care este înlocuit pe modelul GA-AM1M-S2P de un slot PCI. Apoi, modelul AM1M-S2H dispune de ieșire HDMI, în vreme ce modelul AM1M-S2P, destinat în primul rând utilizatorilor care nu doresc să se despartă de hardware-ul mai vechi, oferă numai un port D-Sub. În rest, cele două platforme dispun de câte două porturi SATA 6 Gb/s, conectori USB 2.0 și USB 3.0, Gigabit Ethernet și codec audio Realtek ALC887.

plăci de bază pentru APU-urile AMD Kabini

Cele două noi produse Gigabyte oferă o serie de caracteristici interesante, inclusiv protecție la umiditate, condensatori solizi, protecție electrostatică sau la căderile de tensiune, dar și altele. Prețurile platformelor nu sunt indicate, însă livrările sunt așteptate să înceapă din luna martie.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu