În timp ce clarvăzătorii de toate rangurile se întreabă ce va deveni Motorola sub aripa lui Lenovo, publicația online Fortune Tech obține informații de primă mână chiar de la directorul executiv al companiei chineze, Yang Yuanqing. Prin urmare, avem o șansă bună de a afla care sunt obiectivele pe care și le-a stabilit cel mai mare producător de calculatoare din lume în vederea consolidării poziției pe piața mondială a smartphone-urilor.
Ar trebui să începem prin a spune că asocierea cu Motorola face din Lenovo cel de-al treilea mare producător de smartphone-uri din lume. Potrivit lui Yang Yuanqing, în 2015, ambele mărci ar trebui să fie capabile să producă împreună cel puțin 100 de milioane de terminale mobile. În viitor, Lenovo indenționează să depășească din punct de vedere cantitativ companiile Samsung și Apple, care acum ocupă primul și, respectiv, al doilea loc în ierarhia mondială a producătorilor de smartphone-uri. Ca proaspăt viitor proprietar, producătorul chinez nu s-a decis cum va utiliza în continuare în Statele Unite marca înregistrată Motorola. Poate că smartphone-urile vor fi vândute sub numele curat ”Motorola”, sau poate că se va apela la numele combinat ”Motorola by Lenovo”. Lenovo se așteaptă să antingă volumul de producție declarat atât prin dispozitivele marca proprie, cât și prin promovarea produselor Motorola în acele regiuni în care firma americană este deosebit de populară - Statele Unite, America Latină și Europa Occidentală.
Lenovo nu-și dorește ca produsele sale viitoare să devină sinonime cu dispozitivele ieftine. Ambele companii au potențial de inovare, și ambele vor oferi device-uri accesibile și avansate. Lenovo nu și-a planificat să închidă și să mute în China singura fabrică din SUA în care smartphone-urile Motorola sunt personalizate după dorințele clienților. Dimpotrivă, dacă un asemenea concept va deveni și mai popular, Lenovo ia în calcul deschiderea unor unități similare și în alte țări. Oricum, trebuie să se țină seama de faptul că facilitățile în discuție sunt deținute de un contractant, și nu de Motorola, așa că decizia finală nu va fi luată imediat.
Despre dragostea lui Lenovo pentru Motorola s-au spus multe. Yang Yuanqing a recunoscut că președintele Google, Eric Schmidt, a fost informat în legătură cu interesul producătorului chinez față de Motorola încă din 2012, imediat după cumpărarea acesteia din urmă de către colosul Google. Această destăinuire a fost urmată de mai multe invitații în Silicon Valley, iar după o scurtă perioadă de negocieri rapide, Larry Page și Yang Yuanqing au ajuns la un acord cu privire la transferul activelor corespunzătoare ale companiei Motorola de la Google către Lenovo.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu