15 mai 2014

joi, mai 15, 2014
Xiaomi anunță Mi Pad, o tabletă de 7,9 cu procesor Nvidia Tegra K1 și preț mai mic de 250 de dolari

Mai deunăzi vă raportam că Xiaomi se pregătește să lanseze prima sa tabletă, iar astăzi am asistat la oficializarea acestui dispozitiv mobil. Botezată Mi Pad, tableta chinezilor adoptă în premieră SoC-ul pe 28nm Nvidia Tegra K1, versiunea cu procesor cu patru nuclee pe 32 de biți ARM Cortex-A15 (2,2 GHz) și GPU bazat pe arhitectura Kepler cu 192 de nuclee CUDA. Procesorul integrat de Tegra K1 beneficiază de tehnologia proprietară Nvidia vSMP (Variable Symmetric Multi-Processing), care îngăduie activarea și dezactivarea independentă și automată a fiecărui nucleu, în funcție de complexitatea sarcinilor. De asemenea, CPU-ul dispune și de un al cincilea nucleu ARM Cortex-A15 (botezat ”Battery Saver CPU core”), care este optimizat pentru minimizarea consumului în stare de repaus (active standby) și care poate gestiona sarcinile mai puțin solicitante (cum ar fi, de pildă, playback-ul audio sau chiar video). Practic, cel de-al cincilea nucleu suplimentar contribuie la creșterea performanțelor și la îmbunătățirea duratei de viață a bateriei.

Xiaomi anunță Mi Pad, o tabletă de 7,9 cu procesor Nvidia Tegra K1 și preț mai mic de 250 de dolari

Chinezii încearcă să concureze în mod evident cu ultimul Apple iPad mini, așa că Mi Pad se laudă cu un display IPS de 7,9 inch și rezoluție de 2048 x 1536 pixeli (326 ppi). Formatul ecranului este 4:3, similar celui adjudecat de progenitura gigantului din Cupertino, propune unghiuri de vizualizare de până la 178 de grade și protecție Corning Gorilla Glass 3. Mi Pad aduce cu tableta Apple și la design, preluând de la aceasta din urmă marginile înguste din jurul ecranului și colțurile ușor rotunjite. În schimb, prin plasticul strălucitor și culorile vii ale carcasei, Mi Pad amintește mai degrabă de iPhone 5c. Fizic, tableta Xiaomi măsoară 202,1 x 135,4 x 8,5 mm și cântărește 360 de grame.  

Pe lângă procesorul Nvidia Tegra K1, producătorul asiatic și-a dotat interesantul Mi Pad cu 2GB de memorie RAM de tip LPDDR3 și cu 16/64GB spațiu de depozitare eMMC, care poate fi extins cu până la 128GB suplimentari prin intermediul unui slot pentru carduri microSD. Tableta propune atât o cameră  principală (în spate) echipată cu senzor Sony cu iluminare din spate și rezoluție de 8 megapixeli, cât și un senzor frontal de 5 megapixeli cu deschidere f2.0, semnat de OmniVision. Pe partea de conectivitate, Mi Pad dispune de rapidul protocol Wi-Fi 802.11 ac (dual band 2.4/5 GHz, rate teoretice de transfer de până la 876 Mbps, Wi-Fi Direct, Wi-Fi Display), completat de antene cu design dublu (2x2) și tehnologie MIMO, Bluetooth 4.0 și port USB cu funcție OTG. De asemenea, de la apel nu lipsește nici setul obligatoriu de senzori (busolă, senzori de proximitate și de lumină, giroscop). 

Xiaomi anunță Mi Pad, o tabletă de 7,9 cu procesor Nvidia Tegra K1 și preț mai mic de 250 de dolari

Întregul ansamblu este animat de o baterie nedetașabilă cu capacitatea de 6700 mAh, care asigură, dacă ne luăm după datele avansate de producător, 11 ore de playback video sau 86 de ore de playback audio continuu. Timpul de așteptare este cotat la 50 de zile. Tableta rulează platforma software proprietară MIUI, o versiune personalizată a sistemului de operare Android 4.4.2 KitKat, care prin aspectul său plat seamănă, încă o dată, cu iOS-ul Apple. Propusă în variante colorate în alb, roz, galben, albastru sau lime, Mi Pad va ateriza pe piața din China în luna iunie. Modelul de 16Gb este anunțat la un preț de 1499 yuani (aproximativ 240 dolari), în timp ce versiunea cu 64GB memorie flash are un cost de 1699 de yuani (cca. 270 de dolari). Aparent, prima tabletă a companiei Xiaomi este destinată doar pentru (imensa) piață chineză, însă ne-am dori ca fabricantul să-și mențină planurile de expansiune globală și să propună acest produs și în Europa. 


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu