Deși este fundamental greșit să considerăm că Apple a inventat tableta, până de curând și în mod incontestabil, compania din Cupertino a deținut supremația pe acest segment de piață. Totuși, în ultimul trimestru, cota Apple pe piața tabletelor a scăzut sub 30%, iar Samsung, cu 22%, chiar dacă nu suflă în ceafa liderului, este destul de aproape. Pentru Apple situația este agravată de faptul că vânzările anuale de iPad nu sunt în creștere, în ciuda apariției pe piață a noului iPad Air, un device care poate să mai agite un pic această tendință.
În asemenea circumstanțe, nu-i de mirare că tema conform căreia Apple pregătește lansarea unor tablete cu ecrane de 12,9 inch este repusă pe tapet. Astfel, circulă afirmații potrivit cărora, la comanda companiei din Cupertino, unul dintre furnizorii coreeni a început să producă display-uri de dimensiunea menționată, destinate unor dispozitive care ar trebui să ajungă pe piață în cursul anului viitor. La rândul său, nici Samsung nu stă culcată pe o ureche, din moment ce pare că intenționează să-și echipeze viitoarele tablete din gama Galaxy cu ecrane OLED ale căror diagonale sunt mai mari de 10 inch și de 13 inch. Prin diversificarea liniei de produse, gigantul sud-coreean caută să-și atingă obiectivul: detronarea companiei Apple de pe primul loc deținut pe piața tabletelor.
Apoi, dacă vine vorba despre veniturile obținute de pe acest segment, Apple a pierdut poziția de lider. În acest sens putem invoca opiniile experților de la Morgan Stanley, preluate de publicația britanică The Mirror. Veniturile realizate de tabletele care rulează sistemul de operare Android reprezintă deja 46,2% din totalul încasărilor de pe această piață, în timp ce device-urile Apple aduc doar 45,6% din veniturile totale. Restul de 8,2% pare să fie împărțit între tabletele cu alte sisteme de operare, Microsoft adjudecându-și aici o parte mai însemnată. Înainte, tabletele Android depășeau produsele Apple numai prin numărul unităților vândute, în vreme ce gigantul din Cupertino, chiar dacă nu reușea să vândă mai multe tablete, solicita un preț (mediu) mult mai mare. O asemenea politică a permis companiei Apple să-și mărească veniturile până la un nivel care a propulsat-o în poziția de lider de piață în funcție de acest indicator. În prezent, platforma Android a preluat conducerea și în privința fluxului de numerar. Totuși, nu trebuie să omitem faptul că sub numele colectiv de Android sunt incluse tablete care provin de la un număr mare de firme și care folosesc versiuni diferite ale sistemului de operare. Iar Apple, de fapt, a reușit să se impună numai pe baza principiului ”un iPad la șapte tablete Android”.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu