31 ianuarie 2014

vineri, ianuarie 31, 2014

Cu aproximativ 314 milioane de unități livrate, în scădere cu 35 de milioane de platforme, piața PC-urilor a experimentat un an 2013 extrem de dificil. În schimb, susținut în special de Apple, dar și de Samsung, care a arătat o creștere semnificativă, segmentul tabletelor a continuat să se dezvolte cu o viteză amețitoare. Astfel, în comparație cu cele 144,2 milioane de tablete livrate pe tot parcursul anului 2012, în anul calendaristic 2013 au fost livrate 217,1 milioane de tablete, ceea ce reprezintă o rată de creștere de la an la an de 50,6%. 

 Apple ocupă primul loc pe piața tabletelor, însă Samsung pândește, iar Lenovo vine în trombă

Compania Apple a dominat anul trecut, cu un ultim trimestru excelent și cu un record de 26 de milioane de iPad-uri livrate, adjudecându-și de una singură aproape 34% din tortul care reprezintă această piață. Cu toate acestea, ca urmare a unei creșteri de doar 13,5%, inferioară celei înregistrate de concurență (28,2%), gigantul din Cupertino pierde din cota sa de piață.

Imediat în spatele lui Apple, Samsung și-a confirmat statutul de concurentul numărul unu, aproape dublându-și numărul de unități livrate (14,5 milioane) în ultimul trimestru. Desigur,
cu o cotă de piață de 18,8%, compania sud-coreeană se află încă destul de departe de Apple. Cu toate acestea, decalajul se reduce vizibil și n-ar fi o surpriză dacă această tendință va continua și în 2014.

Amazon, care s-a bazat pe faimosul său Kindle Fire, se confruntă cu o situație mult mai dificilă. În căutarea revirimentului, compania americană a asistat la propriul declin în perioada cuprinsă între ultimele trimestre din 2012 și 2013, vânzând cu 100.000 unități mai puțin. Fără dubiu, ar trebui să ne așteptăm ca Amazon să-și piardă poziția a treia ocupată pe podium în favoarea companiilor Asus și Lenovo, principalele sale rivale.

Dacă producătorul taiwanez Asus a reușit să se mențină pe locul al patrulea, acest lucru se datorează în parte tabletei Nexus 7. Dar Asus și Amazon au de ce să se teamă. Așa cum a procedat și pe piața smartphone-urilor, chinezii de la Lenovo sosesc în trombă și pe segmentul tabletelor. Cu o creștere de 325% înregistrată la finalul ultimului trimestru din 2013, nu se poate spune că Lenovo este lipsită de pretenții. După o insignifiantă poziție ocupată în 2012, cu o cotă de piață de numai 1,3%, liderul mondial de pe segmentul PC-urilor este deja în top 5 pe segmentul tabletelor. Dacă Lenovo va continua pe același drum, cu siguranță va ajunge în top 3.

Și analiștii IDC remarcă faptul că Lenovo are toate atuurile necesare pentru a se bucura de un an 2014 excepțional, fie ca urmare a prezenței redutabile pe piețele în curs de dezvoltare (în special în China), fie prin succesele sale în alte sectoare (computere și smartphone-uri), fie prin intermediul multelor sale produse cu prețuri avantajoase. Iar dacă Lenovo va avea buna idee de a vinde tablete sub marca Motorola, probabil că va obține o ascensiune și mai puternică pe continentul american.

Din punct de vedere geografic, cercetătorii de la International Data Corporation (IDC) spun că America de Nord este pe cale să devină o piață saturată, creșterea afișată pe segmentul tabletelor fiind destul de moderată. În schimb, piețele în curs de dezvoltare (emergente) continuă să explodeze. Oricum, deloc surprinzător, în 2014 creșterea înregistrată pe piața tabletelor ar trebui să fie mai mică decât în 2013.


Sursa: IDC











0 comentarii:

Trimiteți un comentariu