9 mai 2014

vineri, mai 09, 2014
Tabletele iPad produse de Apple se numără în continuare printre dispozitivele care contribuie cel mai mult la menținerea și îmbunătățirea satisfacției consumatorului. Ele sunt cotate, pentru a treia oară consecutiv, cu ”cea mai bună satisfacție a clientului privind tabletele”, dacă ținem seama de studiul întocmit de J.D. Power and Associates.

În 2012, cunoscuta companie de cercetare și auditare J.D. Power and Associates a lansat U.S. Tablet Satisfaction Study, un sondaj care-și propunea să măsoare percepţia clienţilor americani privind calitatea tabletelor. Conform celei mai recente versiuni a acestui studiu (2014 U.S. Tablet Satisfaction Study - volume 1), ca și în precedenții doi ani, tableta iPad a fost validată drept lideră, depășind prin gradul de satisfație a clienților dispozitivele similare de la Samsung, Asus, Amazon sau Acer. 

iPad este în topul satisfacției clienților din Statele Unite

Clasamentul întocmit de americani se bazează pe un studiu realizat în perioada septembrie 2013 - februarie 2014, în Statele Unite ale Americii. Astfel, 2513 proprietari de tablete au fost rugați să-și evalueze dispozitivul deținut de cel puțin un an în funcție de cinci criterii: performanță, ușurința în utilizare, funcționalitate, atractivitatea designului și preț. 

Potrivit rezultatului final, iPad a justificat așteptările majorității utilizatorilor, care i-au acordat 830 de puncte din 1000 posibile. În acest fel, dispozitivul Apple a obținut pentru a treia oară la rând primul loc. Pe poziția a doua, cu un rezultat de 822 de puncte, se situează tabletele Samsung, în timp ce device-urile de la Asus, Amazon și Acer au 820, 817 și, respectiv, 769 de puncte. 

Anul acesta, experții de la J.D. Power and Associates au constatat că principalul criteriu de care s-a ținut seama în momentul alegerii unei tablete a fost prețul. Pe parcursul ultimilor doi ani, costul mediu al unei tablete s-a redus cu 53 de dolari, ajungând la 337 dolari în 2014, față de 390 de dolari în 2012. Deci, înainte de a purcede la achiziționarea unei tablete, 25% dintre utilizatorii chestionați au acordat atenție prețului și mai apoi celorlalte caracteristici. Pentru mai mult de 22% dintre respondenți au contat în primul rând parametrii tehnici și funcționalitatea tabletelor, în timp ce pentru 21% dintre utilizatori cel mai important a fost prestigiul mărcii.

Și dacă utilizatorii de tablete sunt în general mulțumiți de aparatele lor, în domeniul ceasurilor inteligente (smartwatch) nu există încă un nivel ridicat de satisfacție a consumatorului. Acest lucru este raportat de specialiștii de la Fixya. Aceștia au adunat date de la peste 6000 de utilizatori ai site-ului, pentru a afla care sunt cele mai frecvente nemulțumiri în legătură cu cinci dintre cele mai populare smartwatch-uri din Statele Unite ale Americii (Martian Passport, I'm Watch, Samsung Galaxy Gear, Sony SW 2 și Pebble).

iPad este în topul satisfacției clienților din Statele Unite

După cum s-a dovedit, majoritatea deținătorilor de ceasuri inteligente s-au plâns de autonomia redusă a bateriei, de slaba calitate a difuzoarelor încorporate și de notificările greu de vizualizat pe ecranele mici ale acestor dispozitive. În cazul unor modele de smartwatch-uri, există nemulțumiri legate de lipsa protecției împotriva umidității, de modul de implementare a suportului pentru controlul vocal sau a aplicațiilor, de compatibilitate și conectivitate.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu