20 iulie 2014

duminică, iulie 20, 2014
Google s-a instalat confortabil pe piața dispozitivelor mobile
Raportul financiar trimestrial al companiei Google arată creșterea anuală a veniturilor și a profitului net. Pentru al 18-lea trimestru consecutiv, gigantul motoarelor de căutare își adjudecă o creștere în dreptul cifrelor reprezentând veniturile, fapt care confirmă că firma a ales din nou calea corectă. Compania cu sediul în Mountain View a reușit să transfere succesul afacerilor de pe piața PC-urilor și pe cea a dispozitivelor mobile. Având în portofoliu cel mai utilizat software mobil, Android, precum și cel mai popular serviciu de video-streaming, YouTube, Google a profitat agresiv și cu succes de aceste atuuri, depășind lejer competitori precum Facebook sau Twitter.

În cel de-al doilea trimestru al acestui an, Google a avut venituri de 15,96 miliarde de dolari, în creștere cu 22% față de perioada similară a anului trecut. De la un an la altul, venitul net a crescut cu 6%, de la 3,23 miliarde de dolari la 3,42 miliarde de dolari. De asemenea, de la an la an, numărul total de ”clicuri” plătite de consumatori pentru serviciile oferite de Google a crescut cu 25%. Cu toate acestea, prețul mediu al anunțurilor publicitare a scăzut cu 6%, deoarece reclamele pentru dispozitivele mobile, care au ecrane mai mici, sunt mai ieftine decât anunțurile online tradiționale (pe PC).

Succesul atribuit companiei Google în materie de investiții este impresionant. În ultimii cinci ani, bugetul pentru investiții al colosului IT a depășit 17 miliarde de dolari, iar compania a cheltuit aproximativ 13 miliarde de dolari pentru cercetare. În această etapă, Google pare că intenționează să stoarcă maximum posibil din domeniul calculatoarelor ușor de purtat și se pregătește să penetreze piețele emergente cu așa-numitul „internet al obiectelor”.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu